SiLa SoKonG SaYa!!! cLicK !!!!

SeBeLuM BaCa PleASE ClIcK!!!

Monday, September 7, 2009

BeBan KerJa MeLamPau!!!!

Pagi ini aku bangun awal..lepas sahur xtido2..bajet nk siapkan keja ofis yang semakin menghimpit keseronokan aku berkerja.Semalam sempat juga aku,meneliti dan mengedit sebutharga 'Contract of Service' yang aku akan laksanakan hujung bulan ni.adus bertambah pening aku nk prepare.Tapi syukur aku dah siapkan skit dan ada part2 yang aku tidak faham yang perlu dijelaskan.Geram juga aku nih...selama ini department aku ini xpernah buat benda alah nih..tup2 bila aku sampai kena buat...hampagas betui..xpela ambik cabaran...tapi banyak juga kerja perlu settle.

Kerja paling urged adalah sebutharga Sistem Pencegahan Kebakaran...dekat Makmal Kualiti Makanan.Kerja ini aku order TA aku settle.tapi macam delay je.dia pun busy sebab technian aku yang sorang ini ala mabuk mengandung..so dia terpaksa backup kerja technian ini a.k.a Fara.hehe.ermm cian juga tengok masuk hospital...tambah air..last week dia dtg ofis aku..aku gelakkan dia sbb asyik mc jer...dia jawab'En.Hamzi gelak xpa..nanti jadi dkt bini sendiri baru tau'.hahah.tapi yang paling cian aku juga...terpaksala mengoptimumkan kerja dekat TA aku sorang ini.Tapi minggu ini aku harap leh siap sebutharga ini...

Last week Pn.Firdaus (dari makmal Kualiti Makanan) call aku tanya pasal sebutharga ini...adus mampusla...macam2 aku cari alasan...kerja gov ini kena pandai bagi alasan...yela nak delay skit..hihi.aku dah janji minggu ni siapla sebutharga dia nih..takut juga nanti Pengarah dia call memang kantoi aku...xtau nk kilas mana.Sebenarnya,aku busy..byk sebutharga aku kena siapkan.last week je aku dah siapkan 2 sebutharga.nasib baik aku tergerak hati nak siapkan.kalo x..malu juga..sebabnya...Last week aku ada meeting dengan TYT a.k.a Yang Dipertua Pulau Pinang..meeting ini aku sangat malas nak pergi...antaranya sebabnya...sistem a/c di Rumah Seri Mutiara xok...Tun ni kalo silap skit jer siapla kena tembak...pastu hari tu juga meeting bab penyelnggaraan di rumah dia.huhu..memang sial....

Pagi tuh aku mengadap bos aku dan sediakan maklumat apa yang patut dekat bos aku tuh..pagi tu juga aku dapat call daripada PA TYT tanya apa betui aku yang hadir dalam meeting tuh?aku cakap yela...nanti hantar bos,dia xtau jawab kot coz aku lebih tau kerja2 di situ.yela meeting tuh kebanyakan pengarah every bahagian akan attend.mmg kecik aku dibandingkan dengan depa ni..Pagi tuh juga aku kena sound dgn bos maklumat bg xcukup...macam nih ek report hg nk bg dkt pengarah.uishh menyirap tulang usus aku (usus ada tulang ker?) bila bos sound selamba mcm tuh..dia pon tau CKM ni ssh nk buat database...saja nk cari salah aku..Mesyuarat pkl1130 aku ada masa lebih kurang 1jam untuk prepare.Dengan hati yang panas,aku masuk bilik dan buat report tuh..fuh aku check dekat database yang aku buat dulu ada data yang aku nak..selamat gilo!!!

Kring2!kring!!!Telefon aku nih berbunyi..ishhh kalo sehari hg xkaco aku dan berbunyi xsah noh...comfirm ada aduan....so diorg report dkt aku ada kerosakan bla...bla..bla...aku ambik note jer.Then aku lepas aku ambik note tuh..aku call teleponist bgtau...'Puan Mathia,saya xnak ada panggilan masuk dekat bilik saya,apapun kalo ada report or org nak cakap sila ambik report then bgtau saya akan hubungi semula'maaf hari ni saya ada misi penting'.So aku siapkan report aku..sebenarnya bos naik hangin dkt aku tuh sebab dia takut kena sound dgn TYT tuh..yela bilik tido pakcik tu ac rosak..ak geram gila dgn sistem a/c VRV nih...dah la PCB BOARD mahal tahap cipan...nak jer aku sumpah keturunan cicak yang bg litar pintas dlm PCB BOARD tuh...tolongla wahai cicak..kalo kemaruk sangat korg nak main.mainla tempat lain.A/C aku juga korg dok..tup2 mati keras kena current...xpasal2 duit RM13K melayang then paling susah aku la...bodo btui cicak nih...

Oops berbalik dengan kes sebutharga tuh..tengah sedap dok buat.tup2 dapat sms dr member sek aku..'Bro jadix join aku pergi MatJiwa?'.aduh..seganla nk jumpa cikgu2 nih..xpela jumpala lagipon dengan ajaran diorg la aku sampai tahap nih.ak balas sms 'Ok bro..aku ikut...kita ajak Boyot sekali..'.tepat pkl 1030A.M,Komet ini sampai umah aku dengan moto superbike Kawasaki.dressing macam BIKERS..macam awie tuh gitu2..ok kita pg serang umah Boyot dekat Taman Ria...tup pagi2 aku n komet mekak paling dia xbagun2..call tuh aku xtau byk mana..haram tido mati..kalo kiamat tuh harap mati dalam keimanan..hehe.Komet ini membe lama aku...sekarang ni Dokter dkt hospital Sultanah Bahiyah ,alor Star.Dulu study dekat Moscow,Rusia.

Setibanya aku sampai MatJiwa,kami terus pergi Bilik Guru..pergh...kena sound abis...awatla hg xmai..umah dekat...bla2..bla...nasib baikla cikgu ada yg still ingat aku..huhu.pastu aku jumpa ramai cikgu..borak2 kosong sampai diaorg halau balik..yela cikgu kan sekerat hari jer...lgpun bln posa ni diorg blk nk masak..apapun aku n komet hepi gile.soalan yg xleh blah yg cikgu aku tnya..'hamzi,awat hg besaq sgt!!!!'aduh..ni la antara sebab aku xmau pg sekolah..yela dulu bdn aku smart n kurus..hehe..

ahhh...aku nak sambung buat keja nih..mengantuk plak..huhu.sorila kalo xfhm apa yg aku taip.aku belasah ja..malas nk check ejaan.sume nih coretan hati aku...hhehehe.

~HaMzY~




2 comments:

zulkola said...

rilek hamzi, sume ni mmg dah keja...bru org tau yg keja gov ni bukan senang cam org lain sngka, duk makan kacang ja..lebih dari tu,org xtau ja..huhuhu nnti raya aku p umah hg, sedia duit raya banyak2 kat aku..hahaha

MoHd KhAiruL HaMzi B. MhD JaMin said...

ceh!!!dulu aku fkr keja gov makan kacang.dah masuk xmenang tangan.xpa belajar..nanti aku dh lali dg sume ni ak join lecture plak.wahaha.tapi ingat aku still buat keja dgn makan kacang lagi.wahaha.xkan hg lupa aku mmg suka mkn benda alah tu...dkt utm asyik kena paw ja dgn dillo n gaban.wahaha