SiLa SoKonG SaYa!!! cLicK !!!!

SeBeLuM BaCa PleASE ClIcK!!!

Saturday, August 22, 2009

SelAmAt BerPuaSa!!!

Salam Semua...

Ramadhan tahun ni menjelma sekali lagi..alhamduliliah kerna aku diberi kesempatan untuk mengharungi bulan yg penuh keberkatan ini..bulan pengujian...dan aku berharap aku dapat mengambil kesempatan merebut nikmat dan barakah di bulan ini...

Alhamdulilah...tahun ini aku dapat mengharungi hari pertama berpuasa di rumah...kalau tidak memang sempat punya..teringat time aku berpuasa di UTM...bulan puasa ini,kami berjimat cermat...mana tidaknya berbuka puasa di masjid (Masjid Sultan Ismail) beramai-ramai..tapi yang bestnya makan dalam talam..satu talam 4orang..kalau terlalu ramai kena makan 5 orang satu talam...

Tapi selalunya kami ada geng...kalau tidak ada geng so terpaksala segan silu berebut2 makan dalam talam tuh...semua urusan makanan itu diuruskan oleh jawatankuasa masjid ini dan dibantu oleh "Rakan Masjid".Dengan itu aku mencari membe yang join Rakan Masjid tuh...untuk apa?untuk diaorg bagi lauk-lauk lebih dkt talam kami...politik mesti ada dalam hal ini..wahaha

Geng2 aku terdiri daripada membe2 satu course dan boleh dianggap kamcing la...antaranya...jaki,kola,gaban,dillo,syaz..hafiez gomas,yunos,dan sebagainya...tapi antara kami ini...hamba Allah bernama syaz yang makan byk..bgn jer kecik tapi nafsu macam nafsu gajah..wahaha

Kalau kami tidak berbuka di masjid,kami selalu beli di bazaar depan Kolej Tun Fatimah (KTF) dekat dengan Fakulti Alam Bina (FAB) dan selalunya bilik aku jadi mangsa serangan budak2 berbuka puasa.Memang jadi macam tongkang pecah lepas berbuka..hehehe.ermm bila pulak nak bersama kengkawan lagi yer...

Ermm..sebenarnya aku dah tiada idea nih...anyway selamat menyambut bulan Ramadhan...

~HaMzY~

2 comments:

zulkola said...

wei, nnti depa nak buat berbuka ramai2...boleh ar join nnti

MoHd KhAiruL HaMzi B. MhD JaMin said...

ermm no commentla...ak jauhla..