SiLa SoKonG SaYa!!! cLicK !!!!

SeBeLuM BaCa PleASE ClIcK!!!

Saturday, September 26, 2009

TeLur DulU Or AyaM Dulu???

HaNtaR MizaH Ke SAINA!!!!
Ermm malam ini bosan sungguh...sebabnyaa adik bongsu aku telah balik ke hostel...kalau dia adalah mangsa sakat aku..haha.Tinggal Napi jer...dia pon balik selasa ini...Penat juga hari,selepas hantar adik ke SAINA,lawat umah member mak dan pergi open house Pak Ndak aku di Pokok Sena , Alor Star.huhu.Tepat pkl 9.00 pm baru sampai umah..Bajet nak buat kerja ofis..tapi..macam malas jer...huhu.

TeLur DulU Or AyaM Dulu???
Akibat melayan kebosanan tangan aku mula surf internet...tup2 teringat nak buka gmail...wah banyak inbox...230 unread message?pergh...so aku baca dan delete la email2 yang menyemak inbox ini..So aku tertarik dengan satu email ini...tapi just funny picture jer..pasal telor ayam..haha.Menarik giler..haha.
Then,baru aku teringat nak buat satu post pasal telor ini..

Persoalan:
Antara telor dengan ayam..siapa yang dulu?

Ermm adakah ini suatu teka-teki or persoalan yang kita perlu ketahui????
Mari kita kupaskan hal ini bersama....hehehe.sebenarnya aku masih teringat isu ini diperdebatkan oleh cikgu-cikgu aku di sekolah..time tu aku baru jer Form3 dan isu ini diketengah pada Hari Guru ketika itu.Memang lucu giler yela masing-masing try untuk mengeluarkan hujah yang bernas!!!



Ntahla macam mana ek aku nak kupaskan isu ini...bermacam-macam teori dan fakta dibahaskan namun tiada jawapan terhadap ini.Jom kita tengok alasan-alasan diberi..

Kepada yang sokong Telur....???
Antara idea dan hujah dikemukakan adalah...
Surela telur dahulu dari ayam :
1. Orang akan sebut perkataan telur dulu dari ayam ~ Telur Ayam - 1 Point!!!
2. Telur yang menetaskan ayam so....telur la... - 1 Point!!!!




Kepada yang sokong Ayam....???
Antara idea dan hujah dikemukakan adalah..
1. Kalau kata guru agama atau sejarahwan adalah jawapannya ayam. Soalnya dulu waktu Nabi Nuh waktu mau naik ke kapal dia membawa masing2 sepasang dari setiap binatang. - 1 Point!!!
2.
Kalau diciptakan ayam terlebih dahulu, maka ayam itu dapat bertelur dan mengerami telurnya sampai menetas.Tapi jika telur diciptakan terlebih dahulu, maka tidak ada yang mengerami sehingga telur itu tidak dapat menetas.Maka lebih setuju kalau ayam ada terlebih dahulu. - 1 Point!!!
3. Ayam dulu kerana ayam mengenal telur tapi telur tidak mengenal ayam.Ayam kenal telur kerana ayam yang mengeluarkan telur.Tapi,telur tidak mengenal ayam sebelum dia keluar dari cangkangnya.Benarkan?
- 1 Point!
4. Ayam dulu la..A=Ayam,T=Telur.huruf mana paling awal?sure A=Ayam!!!ermm leh terima ke?? - 0.5 Point!
5. Jika bawa telor dan ayam ke pertandingan lumba lari..Agak2 sapa yang akan sampai dulu ek??huwahaha..hahah - 2 Point !!!.



ermm nasibla ko telur...aku pun malas nak fikir..pening kepala..huhu



ermm 2 hari aku mengambil masa untuk post entry ini..memng malas nak fikir...ahhhh!!



Sahabat-sahabat aku..tolong aku dapatkan idea nih..!!!



Siapa sokong telur?cepatla counter balik...ermm hamzy dulu mulut laser juga...betui ker?haha



Korang tau mkn KFC jer...bagi entry ini pon xtau nak jawab..haha.jom kita pekena ayam RADIX..best ooo....!!!100% halal...tanpa was2 ooo!!!



Ayam kot.....????mmmmmmmm



Telor pun leh jadik juga kan2????errmm!!!



Dan akhirnya..aku bertanya kepada sahabatku pcot...kwn utm dulu sekarang tunang org..heee.sowi aku post comment hg!!!hhahaha

Sila click di bawah ingin ketahui....hehehe


























Nasibla korang telor dan ayam...!!!aku apa kisah...telor pon aku makan....ayam pun aku sentak!!hahahahaa


No comments: