SiLa SoKonG SaYa!!! cLicK !!!!

SeBeLuM BaCa PleASE ClIcK!!!

Thursday, September 10, 2009

FuH..Gila IT!!!!

Semalam aku geram gila!!!selepas setup new pc bg menggantikan pc yg baru guna xsampai 6bulan.wahahaha.ada satu major problem aku leh solve..xleh nak bt connection dkt server mekanikal group.adus suma data aku dlm server tu.terbantut gila!!!!!sebenarnya sudah berkali2 aku try..dh bermacam kaedah dh buat cuma lum tumbuk pc nih jer lagi..huhuhu

Yg susah skit sbb pc ni guna window vista bussiness...dah aku xbapa reti sgt dgn window jenis nih..aku heran apa..lempar pc ni melalui window baru hg tau....so terpaksala aku call sahabat ku Puan Suraya...dail 105..tut..tut...lambat gile angkat..sure kedarah roti nih..wahaha.then aku tanya 'wei puan suraya...mcm u setup connection to mekanikal group?dah byk kali ni sy bt xdapat2...geram nih....' .."ermmm...pegawai ict pun xtau?haha."balas dia dgn sinis..ermm bykla pegawai ict...aku xmau langsung jawatan nih...cukupla aduan pasal keja aku dah..ni blk ofis dpt aduan lagi...ahh...malas...'owh u leh buat?ajar saya...ok?'.Dengan pantas aku pg ke bilik dia...tengok2 dia buat mcm aku bt jer..ceh sure ada xkena dkt pc aku...geram ahh...!!!

sebelum aku blk ofis,ak pgla ke unit pentadbiran..borak2 kosong tanya skit maklumat utk updates...sampai ja ofis..fon aku bunyi..ermmm my boss call.'hamzi,petang hg pg jumpa DO SPU dkt umah dia dkt bertam goff club.Need direction please refer to hasmidar xpon call Hj Shahawai(Pengarah JKR).Dengan beraninya aku call Pengarah..'Ermm..Tuan Hj ,saya hamzi daripada JKR mekanikal...bla..bla...bla...'

So apa lagi...petang tu aku terpaksa pergi umahPegawai daerah tuh..janji pkl3.30 tapi pkl4.15 baru datang.geram aku nk jer aku lempang....hehe.nasib baik aku dibantu dengan juruteknik aku..Puan Fara yang sedang pregnant anak kedua nih...xla aku bosan tunggu diorg nih...so kami tinjau umah banglow nih..fuh..besar...menarik....pastu baru datang seorg kontraktor...dia cakap dia bt umah nih..tapi yg aku bengang dia dok asyik salahkan jkr..ckp spec jkr x okla...geram siot...dhla kitorg bagi projek tuh dkt hg...satgi aku report dkt pengarah aku...kena blacklist kot..hahah.

So Pengawai Daerah berpangkat Dato'...dah datang..tgk muda juga..dan paling best dia sporting dan mampu mendengar penjelasan aku n cadangan aku tentang pemasangan a/cond.so petang tuh aku balik agak lewat pkl530.Dan paling cian juruteknik aku yg disayangi....Puan Farah..sure menyesal ikut aku..wahahahwahah

~HaMzY~

No comments: