SiLa SoKonG SaYa!!! cLicK !!!!

SeBeLuM BaCa PleASE ClIcK!!!

Friday, September 25, 2009

Arghh..MalaSnya DiRi Ini!!!


Kemalasan + Kekusutan
Setelah mengambil cuti sebanyak 4 hari semperna Hari Raya tahun ini,badan ini rasa lemah sesangat ja
nak pergi kerja isnin ini.Fuh..dahla aku kena punch card pkl 7.30am.Ini gara-gara nak balik awal pkl 4.30 pm time bulan Ramadhan.hehe.Xpela lagipun nak hujung bulan jer,bulan depan masuk pkl 8.00 am
Sengaja aku ambik cuti lebih..plan nak rest kejap...sebelum raya banyak kerja gila..banyak aduan...dan banyak plak projek aku kena handle dan siapkan sebelum tahun depan.

Inspite of being such a complicated Railway network, we never hear about any accidents in Frankfurt Germany

Gile ahh...xkan cuti2 aku nak buat keja kot..kalau xbuat maybe bertambah kusut kepala otak aku..alhamdulilah semalam aku telah siapkan satu Database untuk Unit Senggara Bangunan dan Fasiliti~unit aku la ini.hehe.Database ini untuk merekod dan buat dokumentasi segala aktiviti penyelenggaraan..pembaikan...kewangan dan prestasi peruntukan perbenlanjaan di bawah kendalian aku.
Pergh..dua hari aku pulun siapkan tido tiap malam pukul3.00 am..berpinar bola mata aku buat database ini..pastu study sendiri plak macamna nak buat databased guna MS ACCESS.Mula2 pening juga pastu baru leh..yela aku kan bodoh IT skit..tup2 macamna plak aku dapat hidayah dan leh buat pastu semangat giler!!!

Dan Akhirnya....maka terciptala hasil improvement dan copycat :

Database setelah penat memerah otak!!!hamzy punya!!!

ermm..dah siap pun..ha..tahun depan aku selaku Ketua Unit Senggara Bangunan dan Fasiliti akan mewajibkan kena update database ini..baru senang skit aku nak buat report dan monitor performance kerja dan kontraktor..haha

Ingin ketahui mengapa database ini amat penting??

1. Untuk pengetahuan,sistem rekod di CKM PP amat lemah..guna prosedur manual...fail-fail yang serabut!!!
2. Susah nak detect Status Inden untuk proses pembayaran....
3. Susah aku nak buat report kewangan secara terperinci dengan kos terlibat untuk diberi kepada pelanggan..ermm SPRM minta report sampai hari ini aku xbagi lagi coz ada masalah ini...huhuhu.giler ahh..
4. Susah gile aku nak sediakan report dan monitor kerja bila inden ini hanya ada pada individu yg terlibat.contohnya jika juruteknik aku xde..so aku akan hilang akal nak cari inden tu,,pastu ...huhuh
5. Paling penting adalah aku xkena mare bila bos nak aku sediakan report on the spot!!!haha..

Target Mesti Dilaksanakan
Ermm...apa yang aku ingin sampaikan??rrr..sebenarnya aku mengambil cuti lebih ini adalah ingin juga siapkan kerja yang aku kusut sangat.Aku rasa jika kerja ini dah settle insyallah kepala otak aku ini best sangat..lehla bernyawa sikit...ini tidak sampai aku termimpi2 pasal kerja..haha.makan pun xlalu?yeke?haha...

Kerja2 aku perlu disiapkan...
1. Ada 3 Sebutharga perlu siapkan dan jual pada next week.(Target la..huhu).If lewat menjadi masalah kepada aku..sure bos akan cari aku..then yang paling teruk pengarah dari Jabatan pelanggan akan desak dan marah aku suruh siap cepat2...
2. Prepare Dokument Contract for Non-Comprehensive Maintenance...
3. Memastikan segala duit peruntukan di bawah kendalian aku sempurna dibelanjakan..taux ini adalah KPI aku..kalau aku xbelanja dan biar duit yang diberi xguna..maka terukla prestasi aku..huhu.

Ermm aku ada masa 2hari jer lagi nak buat segala yang dirancang..harap2 dapat siap..sedikit pun xpela...hehe.Lagipun aku still berbangga kerana dapat siapkan database ini..Ermm database ini adalah planning aku tahun 2010.Fuh siap awal ini....giler kentang!!!1hahah

~HaMzY~

2 comments:

zulkola said...

wei power ar hg boleh buat database pakai access...ajar aku wei

MoHd KhAiruL HaMzi B. MhD JaMin said...

xkan ajar ja bro!!!aku bodo ja mgaji sampai degree ja..lainla hg!!!!hahaa.