SiLa SoKonG SaYa!!! cLicK !!!!

SeBeLuM BaCa PleASE ClIcK!!!

Wednesday, January 28, 2009

PeNgAlAmAn PeRtAmA di JKr!!!!

Alhamdullilah aku ditempatkan di JKR Cawagan Mekanikal Sg.Pinang...tidak jauh dengan KomTar..tetapi yang menjadi masalah aku adalah rumah aku dengan tempat kerja agak jauh..memandangkan aku hanya memiliki sebuah motosikal kriss..KAU 6191 (telah banyak membantu aku dalam 5 tahun kebelakangan ini) ak terpaksa bersusah payah..Pertama..bangun seawal jam 05.45Am dan bertolak dari rumah sebelum pkl 06.30Am.Adalah menjadi kemestian supaya aku dapat PunCh Card sebelum pkl 08.00Am.

Keduanya,aku perlu sampai ke Jetty FeRi sebelum pkl 07.10Am.Ermm tambang feri sekarang RM2(motosikal).pastu ulang-alik naik motosikal minyak Rm4.So aku spent Rm15/hari makan+minyak+tambang.hehe.tapi xsampai pon rm15 sehari.

Beginila keadaan aku tiap2 pagi dan petang.sesak juga keadaanya..feri ini mengambil masa lebih kurang 15minit ke pulau.then aku mengambil peluang ini untuk aku tido atas motosikal.lantakla awek2 nak gelak dekat aku.yang penting aku leh tido sekejap.hehe.

Untuk pengetahuan korang,terdapat 2 org Jurutera Mekanikal lapor diri dekat cawangan mekanikal (aku dan kak Suraya).memandangkan aku lelaki aku,bos memilih aku untuk menjadi Ketua Unit Penyelengaraan (Head of Mechanical Maint Dept),tetapi hatiku lebih tertarik dengan Project Dept.nak buat macamner..huhu.tapi ok juga..aku leh belajar technical/maintenance dulu.nanti xla contractor kencing dkt aku masa aku handle project.Alangkah terkejutnya aku,aku ingat ada engineer lain yg boleh membantu aku di dept itu...akan tetapi tidak!!!!!Oleh kerana,aku setuju dengan lantikan itu dan secara tidak langsung aku menjadi Pemangku Penolong Pengarah JKR Penang.Dengan kata lain aku menjadi 'Bos' bahagian Mechanical Maintenance Dept dan bertanggungjawab mengendalikan dan menyelenggarakan seluruh peralatan mekanikal seluruh Penang.waduh2 berat gila tanggungjawab aku...banyak gila kena tandatangan dokumen....handle wif contractors dan paling teruk kena berurusan pekerja jkr yang otai2 yg hampir bersara...sure diorg dh xda motivation in work...nak ketawa pun ada ...diorg panggil aku dengan panggilan BOS/TUAn...pada awalnya aku malu dan segan...aku suruh ja diorg panggil En KhairuL or En HamZy...tapi diorg still panggil bos juga..so apa lagi...jadi bos la...hehe.bukan senang nak jadi bos pada umo 25tahun.hehehe.jangan jeles!!!!

WorkIng Environment di JKR agak totaly berlainan dengan private sector..insyallah nanti aku akan huraikan dalam post akan datang..tunggu yek!!!


~HaMzY~

2 comments:

{akudakjaat} said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

hai boss...bizi kew..huhuhuh