SiLa SoKonG SaYa!!! cLicK !!!!

SeBeLuM BaCa PleASE ClIcK!!!

Wednesday, January 28, 2009

JaSA KepAda RakYat!!!

Wah,malam ini aku rajin juga menaip.yela sudah lama tidak updates CoreTan HamZy.Umpama dapat semangat baru even Hari ini (25/01/09) aku bersama family pergi picnic dkt LAta Bayu,Baling.Agak lama kami tidak spent masa bersama berkelah.hehe.Anyway aku happy sangat sebab kami sekeluarga dapat sam berkumpul.kalau tidak payah sangat.yela adikku(napi) selalo takde coz still study dkt Universiti Teknologi Petronas (UTP) tapi semester ini dia intership dkt Hicom Honda Manufacturing (M) Sdn.Bhd (tempat aku praktikal dulu~2006) manakala adik bongsuku (Mizah) pulak tinggal di hostel SAINA, Alor Star.so kali sama2 cuti dapatla kami luangkan masa bersama.Suasana di sana amat riuh-rendah kerana terlalu ramai orang tapi pekikan dan kebisingan itu ditelami dengan bidikan kederasan air terjun ini.

Kali aku akan berkongsi perubahan dalam hidup aku.Korang pun dah tahu aku telah meletak jawatan di company lama kan?Sebenarnya aku telah menerima tawaran untuk berkhidmat dengan kerajaan dengan erti kata kali aku sekarang aku sebagai penjawat jawatan kerajaan dan berkhidmat di bawah Kementerian Kerja Raya (KKR) di bawah Jabatan Kerja Raya (JKR).

Alhamdulilah,ini adalah impian aku sewaktu masih study di UTM,tujuan aku join JKR adalah aku boleh menyambung study aku ke level Master/Phd dan dalam 5 tahun dari sekarang aku ingin mendapatkan PE (Profesional Engineer) dari BEM.So lepasni bertambah panjangla nama aku... Ir.Dr.Mohd Khairul Hamzi Bin Mhd Jamin.Semoga impian ini terlaksana.Mudah-mudahan.Insyallah...

Aku join JKR tidak bersorangan,alhamdullilah aku bersama Azizul (roomate,coursemate,oficemate (cima)) pergilapor diri pada 19 Januari 2009 di JKR HQ,Jalan Sultan Salahudin,KL.Kami bertolak malam sebelumnya dan menumpang di rumah Syaz di Bukit Angkasa (area UM).Thanks alots Shaz dan housemate (Bdk2 TM) kerana beri kami tumpang rumah.Siap dapat merasa tomyam orang bujang masak.sedap juga..hehe.

Pagi 19 Januari 2009,aku bersama Azizul bangun agak awal.Target kami keluar dari rumah Shaz sebelum pukul 630AM.Owh sebelum sampai ke stesen Universiti terpaksa kami menapak/jogging lebih kurang 10minit.berpeluh siot betui.Pastu sampai dekat stesen bank negara lebih kurang 7.30AM.Bisik hatiku..mampusla dok Kl macam ini,kena bangun awal2 tiap2 hari.huhu.hARAP2 tak dapat posting area KL.pening aku nanti..Sampai di Jkr around 740AM.wah masih awal aku ajak azizul pekerna breakfast dulu dkt cafe.Pkl830 lapor diri!!!semasa pergi ke dewan utama,ramaila aku jumpa bdk2..gilo argh...ramai 460org engineer lapor diri (Civil,Elec,Mech,Qs). daripada banyak2 tu aku jumpala geng UTM batch aku..Benjai,Mang Ganu,Renold Gimik,Hamdan, dan ramai lagi bdk UTM.leh katakan UTM student bykla..pastu terjumpa juga member Mad Gwar ..Madihah yg baru resign Intel.So pada hari pertama xde menarik sangat cuma isi form dan taklimat biasa ja.Kebanyakan ramai xsabar menunggu penempatan masing2..berdebar2 gilo.Mohon doa janganla dapat Sabah dan Sarawak.hehe.Pihak Urusetia janji untuk beritahu ada hari pertama,tapi banyak sangat buat penangguhan report duty so terpaksa tunggu esok.huhu.

20 Januari 2009,kami sampai seperti biasa.pekerna breakfast.azizul perkenalkan member matrix dia (KMPerlis),namanya Baktiar org kedah juga (Baling) dan berhasrat nak dapat penempatan di penang,"Ceh langkah mayat aku kalo nak Penang"..aku cakap dalam hati ja.hehe.Sebenarnya aku nak sangat penempatan area Penang,Kedah,Perlis,Perak.tu je..area utara.hehe.Pagi tu ada taklimat apa ntah..adala top management JKr bagi speech..aku buat bodo ja coz xdengar..bukan apa..ada mamat belakang meja aku borak2 dengan mmbe dia so ganggu tunpuan aku.so ak baca paper jer la.hehe.So penantian satu penyeksaan...kami dapat tahu penempatan masa tengah hari..Alhamduliilah aku dapat JKR PEnang,Komtar.Azizul pulak jelas gila dengan aku coz dia mahu juga dapat area Perlis sbb dia ada ada masalah family.Alhamdulliah azizul dpt JKR PErlis,Baktiar dpt Jkr Kedah,Mang Ganu,Renold dan lain2 dapat JKR MIdvalley KL.nampak gile riak muka diorg jeles dkt aku.aku syukur sangat2..(malam tuh aku buat solat sujud syukur).Daripada pemerhatian aku,aku dapat simpulkan 15% jer dapat state yang lain tuh JKR campak dkt HQ,Midvalley and Putrajaya.aku adalah insan yang bertuah..dengan segera aku call insan tersayang.Sapa tue?hehe.So kami balik kedah petang itu juga coz esoknya kena report diri dkt state.memang letih tahap cipan.hehe.tapi hati tenang..bersyukur sangat2.

-HamZy-

2 comments:

Anonymous said...

alahai best nyer terus dpt posting kg sendiri

Anonymous said...

semasa lapor diri di KKR apa yang perlu disediakan? Mohon bantuan..sebab xdapat surat darikementerian lagi..