SiLa SoKonG SaYa!!! cLicK !!!!

SeBeLuM BaCa PleASE ClIcK!!!

Monday, February 2, 2009

MasaLah BesO!!!

Wah bulan ni memang cukup mencabar bagi aku...gaji tidak ada...gaji di CIMA aritu aku dapat 1/3 ja gaji asal.resign awal bulan sangat..pastu guna beli tiket lagi pergi KL plak..azizul hutang plak..waduh2...duit gaji CIMA telah abis aku beli baju baru...baju batik la (pakai setiap hari Khamis)..baju kemeja la...yela keja gov..huhu.dulu aku pakai t-shirt ja..simple n cepat..xpayah iron tiap2 hari..menyampah betul..baru aku ingat CIMA hutang dengan aku...ermm RM340.00.duit claim outstation n duit penalty MAS coz aku open tiket coz datang lewat masa nak check in.haha.yang parahnya aku kena kluar duit dulu.nasib boleh claim..cilako driver aku tu pandu lembap gila suruh cepat takut kena saman.dahla dia ambik aku lewat.haram betui....pagi ini,aku telah call cleck department aku...tapi dia lembap betul...keja dah lebih 3tahun..tapi lembap nak mampus..suma aku kena buat...suruh buat cakap xtau...nasib baik cun kalo xcun memang aku kutuk gilo tahap cipan...

Hari ini aku dekat office agak busy..pagi aku lawat site visit...nak handle aduan kerosakan..aku still blur2 tentang job responsible aku...aku akui aku amat lemah dalam maintenance dan management..macam mana aku nak handle aduan seluruh penang.huhu.hari ini aku melawat..Pejabat Pengurusan Masjid dan Surau Penang dan Mahkamah Syariah Penang.memang blur habis...nasib baik ada TA (Technical Asst),En.JAmil cover aku..kalox terserlah ke'BLUR'an aku..hehe.Petang itu juga aku pergi jumpa Ketua Penolong Pengarah Mekanikal,En Mahadzir.beliau ini adalah Big BOs JKR Mekanikal.Aku berbincang dan suruh dia brief tentang kerja aku patut buat...yela aku terkejut beruk baru ja masuk.kerusi pun tak panas lagi.banyak sebut harga aku kena tandatangan.bukannya skit melibatkan puluhan ribu ringgit.silap aku tandatangan x pasal2 aku kena siasat dengan BPR.hehe.

So petang tadi aku tryla study sendiri...hendak memahami Air-Conditioning System And Maintenance.study Manual tuh..hehe.so lehla contractor takut skit bila ada problem dekat site.depa xleh kencing aku nanti.hehe.


~HaMzY~

2 comments:

orgkpg said...

jaga2 bos!! bahaya tandatangan benda duit ringgit ni ...huhuh...

MoHd KhAiruL HaMzi B. MhD JaMin said...

haha..tau xpa..alhamdulilah aku akan bersih dari masalah tu..