SiLa SoKonG SaYa!!! cLicK !!!!

SeBeLuM BaCa PleASE ClIcK!!!

Saturday, May 2, 2009

SeMakin Hari SeMakIn MeNcaBar!!!

Argh...Dah lama rupanya aku tidak aktif dalam dunia penulisan ini.Maafla kengkawan yang selalo mengikuti coretanhamzy.Terus terang katakan skrg ini , aku terlalu pentingkan kerja sehingga kehidupan aku tidak balance.Ini terjadi apabila salah seorang Senior Mechanical Engineer JKR CKM(Caw.Kejuruteraan Mekanikal),En Yahyatu Nizam telah dinaikkan pangkat ke J44 dan bertukar ke JKR Kedah.Memang sedih gile,beliau ibarat sifu aku...belum sempat aku menimba ilmu lagi..tapi aku sentiasa ingat pesanan beliau kepada aku pada lastday di JKR Penang..

Pada petang itu,aku dengan En.Yahayatu melayan pingpong sepam dkt bilik riadah.Sambil bermain kami diskuss dan share apa2.Untuk info,beginila aku mencari ilmu or menuntut ilmu tentang management,ilmu technical,masalah2 di tempat site,mcmna nak handle staf yang beso kpala..tua dan lain2..

En.Yahyatu : Hamzi,ingat pesan saya...kamu xboleh beli or harap respect daripada staf kamu!Kamu perlu beri respect kamu dkt depa,therefore kamu boleh dapat komitmen daripada diorg.Percayalah...

Hamzy : Adus, susahla mcm nih...kalo En.Ya (panggilan manja) xda mcmna saya nk survive ni!!!

En.Yahyatu : Saya percaya kamu boleh adapt ini..kamu cepat adapt di sini...

Hamzy : tapi....ermmm...xbolehla....ilmu xcukup lagi...gov ni pekeliling banyak sangat nak kena follow..tapi kerja kena laksana...susahla En Ya xda..sapa nak guide saya nih...

En.Yahyatu : Mesti boleh punya...kamu ini kump P&P (Pengurusan dan Profesional).Ingat hamzy,jgn terlalu jump to conclusion...beri masa nak cari solution.Kamu di JKR Negeri xsama dengan JKR Federal..dkt sini semua kamu kena handle dan buat...pesan saya untuk hendak jadi seorang bos yang baik,kamu perlu kenal staf kamu...bukan sekadar nama atau jawatan..kalo leh kena tahu sampai berapa anak dia ada...dia suka apa...so nanti kamu xla discuss pasal kerja kalo berborak..Ini pesanan Bos saya dulu time di KL,so saya turun nasihat ini dekat kamu...

Errrmm..tu je yang aku teringat,lain2 dah lupa sebab dok layan main pingpong.hehehe.Anyway,aku ucapkan sekalung penghargaan kepada EN.YahYatu Nizam atas perlantikan beliau..aku akui mmg JKR Penang kehilangan Staf yang berdedikasi tapi semua kena akur ini adalah Career Development beliau.Semoga beliau selesa di tempat yang baru dengan suasana yang baru.

4 comments:

Anonymous said...

Maser jamuan ngan En. Ya tue..makan sedap tak????!!! Kenyang Ker?????

MoHd KhAiruL HaMzi B. MhD JaMin said...

erm...bahay nih...ada spy...so lepas nih terpaksa kurangkan blog nih...sowi kengkawan ada spy...

Anonymous said...

ala..jgn arr mcm tue..saya bkn staff jkr tapi slalu ajer terserempak ngan u all n others..so im be your silent reader...tak syok arr camnie...aper guna ader blog kalau nak sorok2 citer..syukurlah u dah ader admire....

MoHd KhAiruL HaMzi B. MhD JaMin said...

slalo terserempak????biar btui...sapa ni???