SiLa SoKonG SaYa!!! cLicK !!!!

SeBeLuM BaCa PleASE ClIcK!!!

Saturday, May 2, 2009

KeRja HaKiki Vs KerJa Tai-CHi

Kesibukan Melampau!!!!!!

Itu satu ungkapan yang aku boleh lafazkan sekarang...Sejak aku bergelar Jurutera Kerajaan ini...aku teringat kengkawan batch aku terutama Gaban.Ala kerja gov...leh makan kacang jer...dulu aku ingat macam itu la tetapi ternyata hipotesis itu meleset malah tidak betul..So di sini aku ingin nak betulkan statement korang yg ckp JKR ini bukan "Jangan Kerja Rajin".

Di sini aku ingin terangkaN sedikit istilah-istilah dalam gov.

KeRja Hakiki
Sesuatu kerja atau tanggungjawab yang diberi semasa bertugas dan harus dilaksanakan mengikut ketetapan yang diberikan.

KerJa Tai-CHI.
Membuat kerja bos yang pemalas,dan terpaksa menanggung kerja lain selain kerja hakiki.Erti kata lain..kerja xmau buat tapi suruh orang bwhan yg buat.huhu.

Sejak aku dok Di JKR Penang ini,selain kerja hakiki aku sebagai Ketua Unit Selenggara Bangunan dan Fasiliti.Ini adalahkerja sampingan aku..:

1. Pegawai Pembuka Sebut Harga.(dulu jer tapi sekarang dah masuk Board Sebut Harga)
2. Pegawai Penilai Sebut Harga (Sure Kontraktor berbuat baik dengan aku ni...yela nak tau harga tender or JKR Estimate.Jgn Harapla..)
3. Ketua Kump KMK (Kump Meningkatkan Kualiti)
4. Ahli Lembaga Teknikal PERDA
5. Ketua Unit ICT
6. Pengurus Sukan JKR CKM
7. Pegawai Penilai Teknikal Untuk Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta.
8. Ntahla dah lupa plak...huhu

7 comments:

Anonymous said...

YE KE CBUK BANG....KEH3...

Anonymous said...

ehm..so en. hamzY nie pengurus sukan JKR..maen ker bowling smlm!!??? Ader menang kEr? Osh..osh..lamer giler yek nak updatekan blog nie..so da..da...

Anonymous said...

ha..ha..aku lak nak tlg jawab kat dier..dier cam cibuk ajer!!!

MoHd KhAiruL HaMzi B. MhD JaMin said...

wah...mcm staf jkr jer nih...?sapa nih?ni nk buat blog private nih...bahaya nih...ada spy...!!!!

Anonymous said...

Tak..ah..bukan staff jkr la..just silent reader...!!!! ...suker singgah jap2 kat your blog nie.....

MoHd KhAiruL HaMzi B. MhD JaMin said...

ermm...kalo nak baca leh ja..tapi letakla nama....huhuhuhu

Anonymous said...

aaaa.secret admire..