SiLa SoKonG SaYa!!! cLicK !!!!

SeBeLuM BaCa PleASE ClIcK!!!

Thursday, May 14, 2009

MaLanG MeniMpa HaMzY BerSaMa MoToRnYa!!!

Argh..tensennya!!!Tu ungkapan aku boleh ungkapkan dari mulut aku..semasa aku balik umah selepas melepasi Plaza Tol Sg. Dua...motor aku seolah-olah semakin perlahan...daripada 110km/h tup2 dah drop sampai 80km/h.Ceh!!!Sah motor ini pancit...aku sempat lagi tengok jam tangan aku...argh...dalam hati "errmm silap2 boleh kantoi maghrib ini".huhu.aku pun terpaksa berjalan sambil menolak motor ini...wah....jauh lagi nih...aku mempunyai option yang bermain dalam kotak fikiran aku masa itu...:

OpTIon:

1. Tolak motor sampai Plaza Tol Bertam dan cari kedai motor dekat pekan Kepala Batas.

2. Tolak motor sampai Plaza Tol Sg.Dua balik dan cari kedai motor terdekat or call sepupu aku untuk bantu aku.

Aku memilih option 1 disebabkan aku lebih tahu kedai2 area pekan Kepala Batas.Aku terus menolak motor..sempat juga aku menoleh ke arah kanan..ermm KMPP(Kolej Matrikulasi Pulau Pinang)!!!(eh kenapa ramai student nih...hari tu kosong jer..owh rupanya student baru masuk 11 Mei 2009 hari tu.).Aku sempat tersenyum teringat akan kenangan di KMPP even peluh ni membasahi baju.hehe.Kenangan belajar selama setahun bermula 2002-2003.hehe.Aku teruskan kerja menolak motor nih..uish berat btui motor ini...mula aku terfikir nak pakai kereta nih...xpun akhir bulan nih aku tukar tiubless untuk motor aku nih....hehehe.Tiba-tiba,adalah ada bunyi hon ...phin!!!..pinnn!!! dari belakang aku....eh ada orang nak pau aku ker?aku mula terfikir...dengan cepat aku ambik kunci motor aku dan gengam erat-erat...kalau dia serang aku ,aku nak tumbuk muka dia...dahla tengah tensen ni...penat plak...hehe..pastu dia bunyi hon lagi..aku toleh belakang..."Hello!!!Motor Pancit ka?".tanya uncle ni.Geram juga dia tanya soalan tuh....nak ja aku tampar muka uncle nih...tanya soalan bodoh!!!..dah la penat nih..hehe...aku sempat tengok dalam raga moto uncle nih ada pam dan tiub..ermmm sahla dia nih kaki tukar tayar dekat highway.Bermula dialog aku dengan uncle berbangsa India nih .

Uncle : You orang mana?Dekat mana kena pancit?
Hamzi : I keje dekat area Jelutong. I kena dekat area tuh!!!(sambil aku tunjuk area tu...cilak btuila sapa yang buang paku nih).
Uncle: You kena tukar tiubless kalau you keja jauh nih!!!
Hamzi : Memang I nak tukar Uncle..duit tarak ada...(sambil Uncle tuh buat kerja dia,aku ambil wallet aku dan simpan duit selebihnya...tinggal RM18 jer..kalau dia cekik darah aku bg jela RM18.ahahah.jahat x aku?haha).
Uncle: Umah you dekat mana?
Hamzi: I dok taman Sejati.
Uncle : I dok Taman Kempas dekat ja dengan you...I buat kerja part-time jer nih..I keja dekat Balik Pulau..I keluar umah awal...then semasa I pergi kerja kalau ada orang pancit I buatla kerja nih.Balik pun sama!!.
Hamzi : Wah!!bagus juga idea uncle nih..(leh tambah income tapi aku harap dia x guna taktik kotorla..tabur paku n besi atas jalan raya.hehe)
Uncle : Ermm dah siap!!!
Hamzi : Uncle bape ek?(pelahan gile aku tanya tuh...harap2 dia cekik darah)
Uncle : RM15.00!!!
Hamzi : Thanks Uncle!!!

Uish..bagusla normal tukar tiub bodoh2 RM10 tapi ni dekat highway ok jugala...time tuh juga aku minta no uncle tuh..mana tau ada kes pancit lagi lehla call dia aku dia on the way pergi or balik kerja.hehehe.


Lepas tu aku pecut balik ke rumah...argh..letihnya.....harap kejadian tidak berulang..dan aku akui risiko untuk aku dapat tayar pancit adalah tinggi...aku Setuju!!!!!

~haMzY~

4 comments:

Anonymous said...

alahai..kesian nyer..ehm..nasib baik tak lelong2 atas highway...takper kat kepala batas byk pomen yg baik2...org sana pun baik2 semua..kalau nak saya leh rekamen...kih..kih...

Anonymous said...

En. hamzy slalu tido lewat ker?..on9 ker mlm2..?

Anonymous said...

ehm..esok ader sukan kan kat poli prai..camner??? Dah prepare semua benda? Leh dtg ker???

MoHd KhAiruL HaMzi B. MhD JaMin said...

50-50.kalo hujan comfirm.....tut..!!!