SiLa SoKonG SaYa!!! cLicK !!!!

SeBeLuM BaCa PleASE ClIcK!!!

Tuesday, October 20, 2009

KeReTapi BuKit BenDeRa!!!

BerAkHirNya MinGGu yaNg BusY...
Minggu ini memang aku terlalu busy..mana tidaknya...seminggu lepas aku jadi macam orang gila siapkan 3 Sebutharga untuk dijual dengan segera.Mana taknya org GOV balik keja pkl5 yang aku nih terhegeh-hegeh paling awal balik pkl7.dah la xleh claim.huhuhu!!!Syukur semua selesai dan sekarang tengah proses penilaian sebutharga..Cian Pembantu Jurutera aku En.Jamil (Dahulu digelar Pembantu Teknik a.k.a TA) kena buat penilaian...Pada Isnin (19/10/09) ,ofis aku telah buat majlis Depa Raya (Deepavali+Raya Aidilfitri)..mmg bestla sbb ramai datang dan mkn free...eh free ke?xde2 aku kena byr juga RM10 tu..tapi xpela tu komitmen yang penting hari tu aku melantak lebih dari duit dibayar..haha.ermm rasa rugi plak xdapat snap time hari ni.hehe.yela busy skit dok sambut VVIP..hahaha.Anyway,sekalung tahinah kepada warga JKR CKM Penang kerana berjaya mengadakan Majlis ini...tahniah juga kepada penglibatan secara langsung or tidak...semoga komitmen dan kerjasama seperti ini dipohon utk memeriahkan dan menceriakan JKR CKM P.Pinang.


PeNang HiLL..!!!!
Petang 19/10/09,aku dapat surat perlantikan sebagai Pegawai Audit Mekanikal bersama sahabatku PPM(Pen.Pengarah Mekanikal) Hazri untuk membuat pemeriksaan pada bangunan Blok Kuarters Kelas H di DTL bersama pegawai daripada Unit Selnggara.Arghh..bertambah kerja lagi,baru jer setle satu bab..datang lagi bab yang xdiundang.So dah orang lantik belasah jer aku pergi...!!!!
Then,aku dapat daripada bos aku..

"Semua ppm diminta hadir ke majlis pelancaran projek keretapi bkt bendera esk.Bkumpul di ckmpp jam 8.30am"

Wah,so terdapat clash untuk esok.So aku ambik keputusan utk pergi ke Lawatan Pemeriksaan Bangunan sebab memang penting.Alangkah geramnya aku,bila diberitahu bahawa lawatan ini dibatalkan..Lain kali kalo nak batal informla awal..buat surat ke..call ker...buat penat ja aku n hazri bersama driver aku cari bangunan tuh...so aku mgambil keputusan untuk pergi ke majlis pelancaran tersebut...Penang Hill..saya datang nih!!!!

Ermm..kepada sesiapa nak naik keretapi Bukit Bendera mohonla korang naik cepat2 sebelum Tahun Baru Cina nanti..pastu memang xdala keretapi nih.wahaha.So leh la ambik gambo banyak2 buat kenangan untuk anak cucu korang!!!

Ermm nampak x,file kuning tuh...ha..tula dokumen yang aku nak guna untuk buat audit tuh..Geram gilo..batal meeting tuh xbagitau!!!xpa2 nasib baik leh pergi Penang Hill..lehla dapat saksikan Upacara sejarah ini..hehehe.

Persekitaran bawah Bukit Bendera...memang ramai wartawan datang ke majlis pelancaran ini.Kos menaiktaraf keretapi ini menelan bajet RM63 juta tuh..banyak siot!!!

Ini adalah design baru untuk papan tanda projek..Dahulunya kalo korang perasan ada satu tulisan...PROJEK BARISAN NASIONAL sudah dipadam dan menggantikan dengan PROJEK KERAJAAN PERSEKUTUAN..hehe.Tahu nape tukar?ermm faham2 je la!!!hehe

Untuk pengetahuan korang la...sistem keretapi Bukit Bendera ini telah mencapai 83 tahunTun Mahadir lahir tuh...reasons untuk naiktaraf sistem ini adalah...safety pelancong terjamin dan kos maintenance amat tinggi untuk operasi sistem ini.mana taknya benda 83tahun perkhidmatan tuh spare part pun xda...so kitorg (JKR Mekanikal) yang dok buat spare part..hehe.

Satu lagi info untuk korang,tahukah korang hanya terdapat 3 negara je yang di dunia da keretapi jenis sistem ini..pertama dekat Switzeland pastu Hong Kong...dan lastly tentulah MALAYSIA!!!!Dan sistem keretapi di Malaysia adalah terpanjang di dunia!!!

Ermm..tengok tuh ramai gile wartawan n press dok pusu2 naik keretapi nak ke puncak..Ermm aku mals la nak tunggu..ramai gile..!!Baik aku blah dulu..tapi lepasjer selesai majlis tuh ..aku n hazri n mr loga(driver aku),kami ada plan..kami pekerna NASI KANDAR KG MELAYU!!!Kepada yang pergi penang jangan lupa singgah ke tempat nih!!!ni baru nasi kandar!!!!abis duit aku RM20 belanja depa nih makan!!haha

~HaMzY~

6 comments:

Diana Ishak said...

sekali je naik..tu pun year 1988, darjah 5.

eh, terbagitau umur pulak.

MoHd KhAiruL HaMzi B. MhD JaMin said...

thanks green apple a.k.a Kak D!!!
I'm ur silent reader in ur blog...tapi best sgt u sempat lawat blog i nih..thanks alot...ngee

Anonymous said...

weih...belanja setakat rm20 pun ikhlas apadaaaa...

zulkola said...

wei, gaji besaq...rm20 apa la sangat nak dibandingkan dengan hubungan pekerja dengan bosnya brtmbah erat...hahaha
best ar baca blog hg ni...hg sepatutnya jadi reporter bkn engineer

MoHd KhAiruL HaMzi B. MhD JaMin said...

amboi...!!!

To anonymous dan zulkola,
Mmg la nampak ciput...kalo dlm sebulan terbarai juga duit poket aku!!!wahahaha.

MoHd KhAiruL HaMzi B. MhD JaMin said...

btui ke aku leh jadi reporter?kalo la aku tau reporter tuh keja best comfirm aku apply...ni dh buang masa study + extend semata-mata nk jadi engineer tuh??