SiLa SoKonG SaYa!!! cLicK !!!!

SeBeLuM BaCa PleASE ClIcK!!!

Sunday, October 18, 2009

AdA aPa dEnGan NuFFnanG???

FiKiRanKu SedangKan BerFikiR
Tetiba hati aku terdetik untuk post entry nih..sudah banyak blogger cakap pasal ni..dapat redeem la...dapat cashout from internet a.k.a Nuffnang.Justeru,aku sebagai engineer yang berkhidmat kepada rakyat rasa terpanggil untuk menceburi bidang ini..hehe.dengar citer macam best dan senang jer..tapi setelah aku join Nuffnang selama 2bulan baru jer aku kumpul RM4.15.wahaha.Serius aku masih teruja dengan angka ni..even jumlah sangat kecil tapi aku rasa berbaloi sangat2..mana tidaknya..BLOG aku ini adalah untuk aku suka2 jer bila ada masa lapang.Sumpah seumur hidup aku aku tidak mempuyai diari yang dikenangi...Terus terang belum terlintas aku nak jadikan BLOG ini FORFULAR.hehe. Aku ni masih baru dalam dunia IT dan Blog nih.Aku sampai sekarang tidak ingat macam mana aku boleh daftar dalam blogspot nih..huhu.


Dahulunya,aku just suka2 menulis ...mengkritik....membenci...menrungut..memberi pendapat..pandangan personal or orang lain...JUST dalam CORETAN HAMZY.Namun,aku hairan macam mana orang still boleh melawat blog aku...yang xtahan tu...bdk2 ofis aku pon tau aku ada blog.wahaha.Memang nasib baikla korang tau..kalo x sure aku kutuk sekor2 dalam blog nih if korang sakitkan hati aku..hahaha.Then sekarang baru aku faham....sudah ramai orang mempunyai blog sendiri...ishk..sampai bdk2 sekolah sehingga Prof dkt unversiti pon ada blog???So aku pon ada blog...kiranya updated la skit noh...so kepada sesiapa yang belum ada...tolongla ye...buat SATU!!!.hehe

Terus terang aku cakapkan..blog aku nih just idea or perkara yang terlintas yang ada dalam otak beku aku nih...sangat jarangla aku nk edit2 or baca semula entry jika nak publish post..biarkan kalau huruf silap..perkataan xsesuai...mahupun entry mgarut2..yang penting terlintas ja dalam otak ni...taip dan terus berblogging...so baru ikhlas...!!!hehe.Aku rasa blog aku nih membosankan...mana taknya..asyik2 aku buka cerita psl tempat kerja aku...ketensenan di ofis..beban kerja...Nape ek macam tuh?Mana tidaknya..aku menghabiskan separuh hari dkt sana...then balik umah borak2 kosong..pastu tido..then esok pagi rutin macam tu jer...memang bosan!!!.Weekend jer la aku leh buat aktiviti...tu pun kebanyakkan aktiviti aku tido...tgk tv...main internet..hehe.

ADaKah Blog AkU nIh MemBosaNkan???
Kalau korang tanya pendapat aku..comfirm aku jawab MEMANG BOSAN!!!!wahaha.Mana taknya...meh sini aku nak senaraikan.Kalau xcukup sila tambah dalam comment ye...!!!
Antara sebab Blog ini tidak BEST + BOSAN :
1. Blog aku ni jarang update!Serius aku memang jarang update sebabnya aku terlalu membuat diri aku busy dengan kerja di ofis dan di rumah even nampak xbusy..hihi.
2. Pada mulanya blog aku ni untuk suka-suka...antara diriku di alam realiti dan alam cyber..memang aku xmengharap follower..memang tujuan utama just suka2...then aku memang susah nak jadi follower blog org lain if blog tu xda something yang leh share...
3. Blog aku just penuh dengan huruf2 dan perkataan jer..xmacam blog orang lain..ada gambo2 kenangan...gambo makanan...sebelum n selepas...ermm..ntahla..aku memang orang yang pemalu yang xsuka bergambar..hehe.Lagipun aku xpunya masa nak upload or edit gambor tuh...tengokla nanti aku try upload ek..baru nampak mantap kot blog nih??hihihi.
4. Blog ni xda follower ramai..then comment pon kurang...so aku jarangla nak online blog nih...hehe.Maybe aku akan try improve blog nih...tapi di sudut hatiku nih..."Perlukah aku nak tingkatkan follower or traffic dkt blog nih?"..."Untuk apa aku nk buat semua tuh?"....."Perlukah aku beritahu semua yang aku ada blog?"~Tapi jika aku nak dapat duit sedikit daripada blog nih..aku terpaksala berdepan dengan blogger lain..yela..share ideas..dan macam2 lagi...insyallah aku perlukan masa....tunggu nanti aku akan buat duit dengan NUFFNANG!!!.hehe.
5. Memang aku xpandai IT...then aku xtau nak buat traffic or orang nak lawat blog nih..huhuhu.Bagaimana ek nak buat blog ni BEST dan FORFULAR?heeee.


~HaMzY~

No comments: