SiLa SoKonG SaYa!!! cLicK !!!!

SeBeLuM BaCa PleASE ClIcK!!!

Thursday, February 5, 2009

PenGalaMan Tak Ku SanGka!!

Pagi ini 1130AM,sahabat lamaku,(bdk Mad Gwar) saudara Rifae Ahmad call aku,dia berada dkt JKR Daerah Timur Laut(DTL),so aku suruh dia datang office aku coz mmg dekat.lagipun aku dah lama xjumpa dia sejak dia berumahtangga dgn syu(refer pic kawin).hehe.berborak sakanla kami coz dia skrg Engineer TNB mmg masyukla dgn JKR.selalu bergado dalam meeting.hehe.ingat nak ajak dia kluar minum2 tapi memandangkan aku ni dalam 'pantang' (lum comfirm jawatan lagi) aku xlehla.huhu.sebulan pun lum cukup nak curi2 masa.haha.Anyway aku minta maafla kepada Pae..sowi bro!!!nanti kita setup lain..aku open table.hehe

Aku lunch seperti biasa di warung Jalan Sg Pinang.Then ada masa skit aku pergila masjid berhampiran iaitu Masjid Rawana dkt Jalan P.Ramlee.Aku sampai awal so lepak2 dkt luar masjid coz azan lum kumandang lagi.tengok jalan busy gilo.Tiba2 aku terlihat,ada seorang lelaki tua berumur lebih 65 Tahun nak melintas jalan sambil membawa payung..dia bejalan agak perlahan2..sampai kena keta xhenti2 dok hon2 dia.Cian plak aku rasa..huhu.apa lagi aku..melihat kejadian itu aku pergila menghulur bantuan sambil menahan kereta berhenti.aku memegang tangan dia dan memimpin dia ke seberang jalan(aku rasa dia nak pergi masjid jg coz dia berpakaian solat).Fuh..SELAMAT!!Setelah sampai di bahu jalan,pastu orang tua tu berkata sesuatu kepadaku..aku kurang jelas,dia ckp pelahan dan jalan bising sangat..so aku menghampiri dia dan bertanya "Pakcik..pakcik ok?apa pakcik cakap tadi?saya xdengarla..".Then dia ckp "Nak duit RM2...".terkejut beruk gilo..aku tolong dia pastu kena paw plak..aku ingat dia ckp terima kasih..huhu..haram btui...hehe.

Sebelah petangnya,aku mengajak Technian aku..En.Samad pergi jumpa kontraktor coz aku nak berkenalan dgn diorg..kami jumpa di KD Sri Pinang.


KD SRI PINANG merupakan sebuah Pusat Latihan untuk anggota-anggota Pasukan Simpanan Sukarela Tentera Laut Diraja Malaysia (PSSTLDM), bertempat di Negeri Pulau Pinang. Aktiviti utama yang dijalankan ialah melatih anggota-anggota simpanan yang terdiri daripada pegawai dan anggota lain-lain pangkat mengikut kepakaran masing-masing dan juga menyediakan ujian dan latihan lanjutan untuk kenaikan pangkat. Selain aktiviti utama tersebut, latihan kawad, latihan jasmani, bersukan, menembak, belayar, berakit, khemah tahunan, ekspidisi dan aktiviti luar juga dilakukan setiap tahun.
Di KD SRI PINANG menyediakan kepada anggotanya kepakaran seperti berikut :

        a) Peperangan Paras Permukaan (PPP)
        b) Teknikal Merin Kuasagerak (TMK)
        c) Semboyan / Komunikasi Radio (KMR)
        d) Kerani Am (KNA)

Kami janji pkl 230PM,tapi kami sampai pkl 3.30PM.hehe.berani depa nak marah aku..senyum jer adalah...hahaha.So aku berkenalan dengan Managing Director,En Yusof.Aku semak kerja depa lakukan berdasarkan amaunt/sebut harga dia bagi..aku rasa xda apa yg meragui.Alhamdulliah.lehla aku signature.tapi aku mention srh depa cat skit selepas depa welding tempat yg crack tuh.bagi memudahkan aku...aku minta price list utk barangan/kerja utk aku buat referance utk bandingkan dgn kontraktor lain.nanti lehla aku tracking penipuan.hehe


~HaMZy~

No comments: